Saturday 30 June 2012

Lagi Citer Tok Ayah and Tok: Part Deux Plus


The whole family in the 70s. From the left, my mom, Tok, Pak Long and Tok Ayah.Mak aku muka poyo je, macam nak belasah photographer pun ada gak. Penumbuk pun dah ready dah. Dah lah pakai seluar dalam je gi tangkap gambar. Kurang malu betul la! Rambut mak aku pon macam kena tsunami je. Mak aku memang gangster, dari dulu, kini dan selamanya. He, he, sori mama. I'm proud of my mom sebab mama gangster. 

My Tok Ayah looking very fine in his younger days. Justin Bieber and K-Pop artistes  (atau aku gelarkan dorang dengan lebih lanjut sebagai K-POOPS/ Koko-poops.) actually tiru style atok aku sebenarnya.  Malu je wei! Tok Ayah aku 10kali hensem dari Justin Bieber la. 

Tok aku ngan Pak Long. Orang dolu-dolu kalau gi tangkap gambar mesti dressing habis. Tengok Pak Long aku, siap bow-tie, vest ngan stokin lagi. Aku sekarang tangkap gambar pakai T-shirt, slipar jepun, ngan seluar jean buruk je. Nampak sangat tak de class. Apa nak buat, kang aku pakai bow-tie orang panggil aku sewel lak.

Tok Ayah masa kat Tawau dengan anak jiran dia.Budak pompuan tu siap pegang bunga, ala, macam flower girl masa wedding Kate Middleton tu. 

Tengok style orang dolu-dolu. Smart memanjang, cam Hardy Boys pun ada gak. Pakai cardi dengan black tie.Sejibik cam George Peppard dalam citer Breakfast At Tiffany's (yang nenek aku jadi heroin tuh). Stylo tuh.




George Peppard and my Grandma Audrey (Audrey Hepburn) in Breakfast At Tiffany's # 1961.

Peace.
Daniel Zaydi.

P/s: Saya mintak maaf kat Justin Bieber's and K-pop's fans...

No comments:

Post a Comment